Vation 2011.06.03. 09:00

Sunshine / Napfény

A film egy 2007-es anyag, ami akkor valahogy elkerülte a figyelmem és mostanában több helyen is hallottam, hogy nagyon jó, úgyhogy pótolnom kellett.

A rendező az a Danny Boyle aki később a Gettó milliomost és a 127 órát is rendezte. Nekem a neve hirtelen nem ugrott be, de miután láttam, hogy ez a két film az Ő nevéhez fűződik, bátrabban kezdtem a Sunshine nézéséhez. Viszont biztos vannak, akik nálam sokkal jobban ismerik a nevét, ugyanis korábban Ő készítette a Trainspottingot is. Sikeres filmnek nem mondható, mert alig 4millió dollár többletbevételt tudott csak produkálni a 26 milliós költségvetésen felül. Tehát nem egy kasszasiker, de valami miatt mégis szeretik az emberek. Erre voltam kíváncsi én is.

Világvégét megmentő sci-fi-ről van szó, amiben napunk haldoklik és egy csapat űrhajós indul megmentésre. A legénység már a második a sorban, akik a megmentésére igyekeznek, mert egy korábbi akció meghiúsult, mivel megaszakadt velük a kapcsolat és nyomuk veszett. A hosszú út utolsó harmadában kapcsolódunk be, ahol megismerhetjük a legénységet és hogy kit hogyan viselt meg a hosszú „magányos” út, ami majdnem 2 éve tart. A 7 fős legénység válogatása egész jó lett, van köztük ferde szemű, ami általában minden űrhajós programban szerepel, vannak köztük nők és van köztük markánsabb kapitánynak való karakter. 2 srác viszont nagyon nem illik a képbe, egyik az alsó gatya modell Chris Evans aki nem mellesleg nagyon fiatal ahhoz, hogy egy föld megmentése űrprogramban részt vegyen. Másik pedig Cillian Murphy, aki inkább néz ki nőnek, mint férfinak. Színészi játékukkal nem volt gond, csak hiteltelenek oda, ahol általában tapasztalt őszülő halántékú embereket szoktunk látni.









 

Hasonló B kategóriás színészekből áll a team többi tagja is, mindenki ismerős valahonnan korábbról. A mentő akció lényeg az lenne, hogy egy hatalmas bombát juttatnak a napba, ami újraéleszti a létfontosságú csillagunkat. A hosszú út, a kimerültség, a magány dekoncentrálttá teszi még a képzett asztronautákat is és hibáznak. És a hibák, mint egy láncreakció, kreálják az újabb és újabb problémákat, amik a küldetést folyamatosan nehezítik, ráadásul mindez a cél előtt van, így mindenki feszültebb lesz. Azért indultak, hogy megmentsék a földet, senki nem akar harsra esni az „ajtó” előtt. A film jól indul, hamar kíváncsivá teszi az embert és ujjtördeléses perceket is szerzett, viszont az utolsó 15-20 percben majdnem teljesen stílust vált a film, ami nagyon nem kellett volna. Aki látta, az pontosan tudja, hogy mire gondolok. Ez viszont nagyban rányomja bélyegét az amúgy egészen jól alakuló filmre és még a látvány és a nagyon jó filmzene sem tudja ezt feledtetni.
Jobbra számítottam, de nem bántam meg, hogy megnéztem, mert lekötött.


Értékelés: 6/10
imdb: 7,3/10
Budget: 25,000,000 usd

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://filmtroll.blog.hu/api/trackback/id/tr782953496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kicsimate_galaktika 2011.06.03. 18:54:20

áááááááááá

Cillian Murphy, mint B-kategóriás színész.....

áááááááááá

Danny Boyle neve hirtelen nem ugrott be???

áááááááááá

amúgy osztom a véleményedet azzal kapcsolatban, hogy a film utolsó harmada majdnem romba dönti az addigiakat.

Vation 2011.06.03. 23:48:12

@kicsimate_galaktika: az hogy legutóbb benyomták az Inception-be, még nem jelent semmit :)
DB meg, hááát én a Trainspottingot sem kaptam el annak idején, persze nem vitatom vannak jó filmjei.

kicsimate_galaktika 2011.06.04. 00:05:02

@Vation: 28 nappal később? azért ott is elég jó. na sebaj.

Danny (különösebben én se kedvelem) viszont korunk egyik legnagyobb rendezője, és ez nem vitás.

Vation 2011.06.04. 08:28:28

@kicsimate_galaktika: én először a Batman-ban láttam, azaz ott vettem észre.
Amúgy jellegzetes arca miatt biztos vagyok benne, hogy egyre többet lehet majd látni és talán lehet majd eccer A-s is :))
süti beállítások módosítása